Saturday, March 12, 2011

perginya sorang ibuku yg ku sangat cintai

pada tahun 1946 ibu ku dilahirkan, ibuku berasal dari batu pahat,,dan berkawin dengan ayahku yg berasal dari kuala terengganu..kemudian lahir lah 12org ank hasil perkhawinan ibu dan ayahku,7putera dan 5puteri..susah senang ibu melahirkan 12org ank begitu sukar..tetapi sumenye ditepis demi ank2 yg disygi..ibu besarnye peranan ibu dalam hidup ini..menjaga anak bagai menantang minyak yang penuh.. kasih syg ibu yg selama ini dicurahkan kepada anak2 sukar untuk dicari ganti dan dibalas oleh mane2 kasih syg selain ibu kita sendiri..ya allah..aku reda dengan ujian yg telah engkau berikan..mungkin allah lebih menyanginya..pada tanggal 8 mac 2011 pada pkul 6pagi perginya sorg ibu yang aku sgt cintai..begitu sedihnya hati ini apabila mengetahui yg ibuku akan meninggalkan aku buat selama-lamanya diawal usia aku meningkat remaja ini...mak!.mak!.mak!..sudah tiada lagi kedengaran dibibir ini..mana mak pergi?..sy rindukan masakan mak,pelukan mak,teriakan mak memanggil sy..tp semua ini hanyalah tinggal kenangan..ya allah tabahkan lah hatiku ini ya allah.sesungguhnya aku amat menyangi ibuku..ibu ampun lah dosa yg selama ini sy lakukan samada disengajakan atau tidak disengajakan..sampai kita berjupa disyuga mak..amin!!

No comments:

Post a Comment